Flere hestekrefter slår veldig merkbart ut på den allerede høye prisen på denne morsomme kabrioleten, steget fra 75 til 102 hestekrefter er det mest moderate, med en prisforskjell på drøye 18.000 kroner. Ytterligere 13 hestekrefter, og mer dreiemoment, koster 38.000 kroner.
Cruising
California eller kystveiene i Østfold, livet er litt deiligere uten tak. På en imponerende måte har Volkswagen fått til en justerbar frihetsfølelse, det er tre distinkte forskjellige grader av frihet om bord i New Beetle kabriolet. Med stofftaket på er du godt skjermet og i et trivelig miljø uten alt for mye støy. Neste trinn er å la taket brette seg sammen, men å beholde sidevinduene oppe, og bruke vinnavviseren som festes over baksetene (helt nødvendig ekstrautstyr til 2.550 kroner). Det er overraskende lunt og moderat med støy når du kjører rundt på denne måten. Størst følelse av frihet får du med vinduene nede og vindavviseren felt ned. Da får du nesten roadsterfølelse, og det er ikke verst i en fireseters kabriolet.
Langt fra Boble
Volkswagen har ikke laget New Beetle så nostalgisk som BMW har gjort med Mini. Vi får lite følelse av Boble når vi kjører New Beetle, og den overtydelige ytre designen synes på mange måter å gjøre forskjellen i størrelse enda tydeligere. Likevel liker vi bilen for det den står for på egenhånd, ett dristig og morsomt stunt fra en stor og ofte alt for konservativ bilprodusent.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger