TEST: VW Polo Cross - leke-jeep

Rover Streetwise ble fort glemt, men Citroëns småbil C3 i XTR-versjon som kom i fjor likner svært mye på nye Polo Cross.

Publisert
Sist oppdatert

Det dreier som om helt vanlige småbiler som får røffere støtfangere foran og bak, samt rails på taket og sprekere interiør. Polo Cross er også hevet litt over tre centimeter, og hadde det ikke vært for 17-tommers felgene med lavprofildekk hadde den vært et perfekt redskap til å forsere fortauskanter med.

Tøffere

En knalloransje Polo Cross med eksteriørdetaljer i matt aluminiumsfinish og 17-tommers felger tvinger frem kommentarer hos de fleste, og overraskende mange opplevde bilen som tøff og morsom. Det er tydelig at designelementene bilen har lånt fra SUVene ikke oppleves som malplassert på en bil som strengt tatt er en liten forhjulsdrevet småbil.

Av egenskaper fra SUVene er det kun den økte bakkelaringens fordeler på ubrøytet vei som Polo Cross kan vise til, i tillegg til at skistativet er lettere å få på plass på takrails enn på et vanlig Polo-tak.

Gunstig

Hvis du liker utstyret på Polo Cross er bilen en ganske gunstig pakke sett i forhold til en vanlig Polo med samme motoren. En vanlig Polo med dieselmotor og 70 hestekrefter koster fra 203.000 krone, en Polo Cross koster fra 223.000 kroner.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer