Teståret 2004 - Ytterpunktene

I løpet av et år kjører vi nesten alt fra det aller billigste til det aller dyreste. Her kommer ytterpunktene og noen subjektive favoritter. Og ikke minst, bilene vi ville klart oss godt uten.

Publisert
Sist oppdatert

Den billigste bilen vi kjørte i 2004 var Hyundai Atos, som koster 128.000 kroner. Den nest billigste var en Kia Picanto som kostet snaue 150.000 kroner. Imponerende priser, men du får også det du betaler for - små biler med små motorer og lite plass. I den andre enden av skalaen finner vi Porsche 911 Turbo med 450 hestekrefter som vi i høst fikk kjøre på Vålerbanen. Porsche 911 Turbo koster fra 1.800.000 kroner.

BILLIGST: Hyundai Atos 1.1 ActiveDYREST: Porsche 911 Turbo.

For dere som er opptatt av lengde er det Audi A8 4.0 Tdi som kommer best ut av personbilene. Den nyeste A8 ligger 4 centimeter bak fjorårets vinner Jaguar XJ. A8 er 505 centimeter lang. Kia Picanto 1.0 er årets minste og måler kun 349 centimeter i lengden.

STØRST: Audi A8 4.0 TdiMINST: Kia Picanto 1.0 Ex

0-100 er en morsom øvelse og her er det Porsche som hevder seg. Både den nye Carrera S og 911 Turbo klarer dette fint på under 5 sekunder. Opel Meriva 1.7 DTI bruker lang tid på denne øvelsen og bevilger seg hele 17,0 sekunder på oppgaven.

RASKEST (0-100 km/t): Porsche 911 TurboTREGEST (0-100 km/t): Opel Meriva 1.7 DTI

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer