Testbilen var en 1,4i med firesylindret rekkemotor på 75 hester og med manuell femgirs kasse. Toppfarten er på 164 kilometer i timen på bane i følge produsenten. Samme opplysninger forteller også at vi kunne klart 0-100 km/t på 13,9 sekunder. Startpris for denne modellen er 217.400 kroner.
Bilen selges også med 1,6 liters motor med sensodrive girkasse, som gir deg mulighet til både å kjøre med automat, og med manuell giring og knappegiring på rattet. Denne modellen har en mye freskere motor med 110 hester, og en toppfart på 188 km/t på bane. 11,6 sekunder skal denne bruke fra 0 til 100 km/t. Startprisen er 241.400 kroner.
Utstyr
Det meste av det utstyret som er tilgjengelig på disse modellene er standardutstyr for begge, som for eksempel ABS-bremser, kollisjonsputer for fører, passasjer og i sidene, startsperre, fargede glass og radio med CD-spiller og seks høyttalere. Klimaanlegg er ekstrautstyr i den minste modellen, og var med i vår testbil til en pris av 9.990. For å få det elektroniske kimaanlegget, regnsensorene, det ventilerte hanskerommet og den varmeavvisende frontruten i den største modellen må du betale 15.990 kroner. Spiderpakken til 2.448 kroner som vi nevner her, er også ekstrautstyr som gjør kabrioletvarianten litt mer brukervennlig. Metalliclakk koster også ekstra (3.000 kroner). Nytt av året er skinnseter 12.000 må du betale i tillegg for å få disse.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger