De siste månedene har vi sett en ny tendens i den norske bilimporten: Kina-produserte merker på full vei inn i markedet.
I 2019 varslet Dinside om seks kinesiske elbiler med retning mot Norge. Det er imidlertid bare én av disse som har vist seg til nå. I tillegg til førstemann, Chery, har derimot DFSK, Seres og Xpeng introdusert seg for markedet vårt.
Denne uken er det BYDs tur til å fortelle om sin signingsferd til vår verdensdel. Elbilprodusenten varslet selv i en pressemelding at Norge skal få SUV-en Tang - aller først av alle landene på det europeiske kontinentet.
Tester ut i Norge
Ifølge administrerende direktør Isbrand Ho i BYD Europa er Norge det naturlige valget for å teste ut det europeiske markedet.
- I tillegg til å ha et omfattende ladenettverk er Norge er det mest avanserte markedet i Europa, når det gjelder bruk av elektriske kjøretøy, sier Isbrand Ho i en pressemelding.
Videre forklarer han at de vil gjøre en nøye evaluering av hvordan nordmennene tar imot BYD Tang, før de utvider personbilsalget til resten av kontinentet.
- Vi er sikre på at Tangs utstyr og design, samt praktiske og høye teknologiske nivå vil appellere til kresne europeiske kjøpere, fortsetter den administrerende direktøren.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger