I 1999 rullet det inn en bil på det norske markedet som slo veldig godt an. Selv om den aldri gjorde det så bra som storebror CR-V, så ble HR-V godt mottatt som en liten SUV.
Bilen rakk bare å bli den ene generasjonen gammel, og siden 2006 har den vært borte fra markedet.
Men nå har Honda igjen funnet ut at det er markedet for slike kompakt-SUV’er, og introduserer andre generasjon HR-V, om enn i en ganske annen form enn forrige gang.
Sterke konkurrenter
HR-V smetter inn i segmentet for kompakte SUV’er, der blant andre Nissan Qashqai har regjert en stund. Denne bilklassen har vokst kraftig de siste årene, og Honda vil selvfølgelig være med på leken.
Det betyr en bil med moderat størrelse, moderat motorisering, og moderat pris, men samtidig så praktisk som bare overhodet mulig.
Dette sa vi da bilen ble vist første gang i Tokyo
To motorer, med en felles nedtur
Under panseret får du to valgmuligheter. Den minste motoren er en 1,5 liters bensin, som du kan få i kombinasjon med enten en 6-trinns manuell, eller en CVT automatkasse.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger