Svære hjul er viktig for å signalisere tøffe terrengegenskaper, og Hummer H3 vil sette en ny standard med 32-tommere som standarddekk fra fabrikk. Den firkantete formen som karakteriserer Hummer er beholdt, men for å fremheve terrengsportsligheten er den utstyrt med store skjermutbyggere.
Femsylindret bensinmotor
Motorserien til GM som lyder navnet Vortec er på plass med en representant i nye H3. Det er en 3,5-liters femsylindret variant som yter 220 hestekrefter og har et dreiemoment på 305 Nm/2.800 o/min. Vil du ha femtrinns girkasse må du velge den manuelle varianten, automatgirkassen er firetrinns. Begge girkassene har lavgirserie. I tillegg kan differensialen på bakakselen låses.
Ramme og bladfjærer
En bil basert på separat ramme og med bladfjærer bak kan virke litt gammelmodig, men det er slik amerikanske produsenter vil ha SUVene sine som ofte har nært slektskap til yrkesbiler i samme størrelse. Selv om standardutgaven er ganske fokusert på tøffe terrengegenskaper er det mulig å spe på med Off-Road Adventure-pakke for de mer ekstreme. Blant annet står 33-tommers dekk på listen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger