Tøff C2

Ifølge Citroën er C3 en feminin bil, og C2 er maskulin og sportslig. Vi er enig i det siste.

Publisert
Sist oppdatert

PARIS (DinSide Motor): Spesielt versjonen som har 110 hestekrefter under panseret oppleves som en gøyal og sportslig bil, men også de andre versjonen har kjøreegenskaper som inspirerer.

Tross alt praktisk

Dimensjonene skulle tilsi at C2 ikke er en særlig praktisk bil. Overraskende nok er den relativt praktisk. Fornuftige seteløsninger som fungerer i praksis gjør at mangelen på egne dører for baksetepassasjerene samt trangt bagasjerom ikke blir store hindre i hverdagen, men klarer ikke helt å trylle bort det upraktiske med bare 3 dører.

Den særpregede designen med en lavere siderute bak B-stolpen gir særpreg. Det er også en fordel for utsynet til baksetepassasjerene. Baksetet har kun plass for to, og de bør ikke ha naturlige fortrinn i for eksempel basketball. Til tross for lav takhøyde kan det gjøres romslig for baksetepassasjerene på bekostning av bagasjeromsvolumet.

De to individuelle baksetene kan reguleres i lengderetningen, og også ryggvinkelen kan justeres. Praktisk er det også at justeringene kan utføres fra bakluken. Bakluken er horisontalt todelt som på gamle stasjonsvogner og nye SUVer, og i den nederste delen som felles ned er det laget et lite rom for oppbevaring.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer