Utseendet er ikke det eneste Seat-folket har gjort noe med. Bilen har også lagt litt på seg, nærmere bestemt 10 cm i lengde. Dermed går Toledo fra å være en av de korteste bilene i mellomklassen til å bli en av de største. Bagasjerommet har alltid vært en av Toledoens sterke sider, og selv om kapasiteten nå minskes fra 550 til 500 liter, er det fortsatt godt om plass der bak - sammenlignet med konkurrentene.
Toledo får også høyere utstyrsnivå, med blant annet skivebremser på alle hjul (ikke på intromodellen), 3 stk. trepunktsseler i baksetet, to kollisjonsputer og VW's elektroniske antispinnregulering ESP, servostyring, fjernstyrt sentrallås og elektriske vindusheiser foran blir standard utstyr på samtlige modeller.
Den nye utgaven av Tolede blir utstyrt med den vbelkjente rekken av motorer for Golf, Passat, Octavia og A4 (for å nevne noen). Det vil si at Toledo starter med en 1,6-liter på introduksjonsmodellen, mens toppmodellen får den nye VR-5-motoren med et slagvolum på 2,3 liter. Bilen blir også tilgjengelig med turbodiesel på 1,9 liter.
Bilen vises for første gang på bilmessen i Paris ved månedsskiftet september/oktober, men vil ikke komme til Norge før på vårparten neste år, opplyser Seats produktsjef Petter Nøttestad hos Harals A Møller.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger