Tornado på hjul

Vi så Gemballa senest på Essen Motorshow i november. Alle virkelige kjøreglade kjenner hans navn.

Publisert
Sist oppdatert

Advarsel: Det følgende kan støte enkelte lesere i og med at det er lite tidsriktig/politisk korrekt! Denne artikkel er ikke ment som veiledning for norske forbrukere. Vi håper allikevel drømmere og ekte bilentusiaster vil finne noe å glede seg over i disse vanskelige tider...

Juvelér med Porsche som spesiale

Uwe Gemballa er en av de notorisk mest seriøse og beste trimmere/tunere av Porscher. Alois Ruf, 9FF og, til en viss grad, Techart og sveitsiske Rinspeed hører også med i den ganske snevre klubben av de som virkelig får det til med Porsche. Gemballa kan vise til en relativt sett lang historie og en del meget gode rundetider (og da mener vi meget gode), på Nürburgrings famøse nordsløyfe.

Nürburgringrekord

Største fjær i hatten: Wolfgang Kaufmann innehadde sågar runderekorden for gateregistrerbare biler i 2001, bak rattet i en Gemballa, med rundetid 7:32,52. Denne ble først slått i 2004 av en Porsche Carrera GT, og Gemballa var fra da av fast bestemt på å forbedre også den bilen - noe han realiserte ganske nylig med Mirage GT (se eksempler i fotoalbumene vi lenker til nederst i artikkelen).

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer