Ryktene går om en 1,0-liters tosylindret motorsykkelmotor i grunnversjonen.
IQ blir en liten bil, faktisk betydelig mindre enn Toyotas minste modell i dag, Aygo. Den måler snaut 3,5 meter og iQ blir omtrent halvmeteren kortere.
Men interiørløsningene skal ifølge Toyota være så smarte at tre voksne og ett barn likevel får plass. I så fall er det imponerende, toseteren Smart Fortwo er til sammenligning 270 centimeter lang, altså ikke veldig mye kortere enn iQ blir.
Klimasnill


Hensikten med å lage så små biler er selvsagt lave forbruks- og utslippstall. Noen sikre detaljer rundt motoriseringer sitter vi ikke på, men i forbindelse med visningen av konseptbilen på Frankfurt-utstillingen i høst, lovet man at CO2-utslippet ikke skulle overstige 120 gram for noen versjoner.
Ryktene går om en 1,0-liters tosylindret motorsykkelmotor i grunnversjonen. Litt større motorer hentet fra Yaris er også sannsynlige.
Se de siste videoene fra DinSide Motor
Design
Designmessig har man satset relativt friskt og endringene i forhold til konseptversjonen er overraskende få. Hovedsakelig finnes de i fronten hvor smilet er litt mindre glattsleiket og noe mer kantete.
Interiøret har vi ingen bilder av, men her regner vi med at Toyota har roet seg betydelig fra Frankfurt-utstillingen. IQ skal tross alt bli en billig bil.
2009
Men noen priser er selvsagt ikke klare. Ei heller nøyaktig introduksjonstidspunkt her til lands er kjent, men produksjonen starter opp mot slutten av året. Det betyr at de første bilene trolig kommer til Norge en gang i begynnelsen av 2009.