Den er så diskret at svært mange ikke la merke til den da den ble presentert på bilutstillingen i Bologna i Italia i fjor høst. Hva vi snakker om? Ansiktsløftningen på Toyota RAV4. Man skal virkelig kjenne modellen svært godt for å se at nedre del av fronten er blitt noe modifisert.
Så kaller da heller ikke Toyota oppdateringen for en facelift men for en såkalt Minor Change.
Diesel med automat
Derimot vil det nok interessere norske kunder at den inntil nylig så populære folke-SUVen, som har æren for å ha skapt folke-SUV-segmentet, er tilgjengelig med en oppgradert versjon av dieselmotoren 2.2 D-4D i kombinasjon med en sekstrinns automatgirkasse. Det som er skjedd er at RAV4 får nyte godt av oppgraderingene i motorteknologi som ble introdusert med nye generasjon Avensis.
Hovedendringene på RAV4 er de følgende:
- Bensinmotoren på 2.0 liter har en toppeffekt på 158 hestekrefter og er tilgjengelig med sekstrinns manuell girkasse eller den trinnløse automatgirkassen Multidrive S som også finnes på Avensis. 0 til 100 tar 10,5 sekunder med manuelt gir, 11 sekunder med Multidrive.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger