Trinnløst og turbo i A-klasse

For første gang dukker et trinnløst automatgir opp i en Mercedes-Benz.

Publisert
Sist oppdatert

Den trinnløse girkassen vil dukke opp med to alternative styringsprogrammer, ett kalt Comfort som sørger for lavest mulig turtall og forbruk, og ett kalt Sport som skal tilpasse seg sjåførens kjørestil og være mer villig til å holde seg på høye turtall. Vil du overstyre girkassen manuelt har Mercedes-Benz lagt gjort syv forskjellige utvekslinger tilgjengelig.

De to største dieselalternativene vil kunne leveres med en ny sekstrinns manuell girkasse, det samme gjelder for den sprekeste bensinmotoren. De andre motoralternativene vil dukke opp med dagens femtrinns girkasse.

To mopeder større

Dagens tre bensinmotoralternativer får alle 0,1 liter mer å hente krefter fra, og dette gjenspeiler seg i modellbetegnelsen ved at de vil bli kalt A 150, A 170 og A 200. Verstingen blir nye A 200 Turbo med 193 hestekrefter og et dreiemoment på 280 Newtonmeter (Nm) fra 1.800 o/min.

Tre helt nye dieselmotorer er på plass, og de er alle basert på en motor med 2-liters slagvolum. Den daffeste blir A 160 CDI med 82 hestekrefter og 180 Nm. I midten finner vi A 180 CDI med 109 hestekrefter, og på topp en A 200 CDI med 140 hestekrefter og 300 Nm.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer