Bilverksteder er betraktet som samfunnskritiske arbeidsplasser og holder åpent så langt det går.
I forrige uke meldte Statens vegvesen om at kjøretøy som skulle vises mellom 13. mars og 30. april får utsatt eu-kontrollen sin. Det dreier seg om 187.000 kjøretøy.
Det kan bli rimelig kaotisk å få verkstedtime når man plutselig har dobbelt så mange skal utføre kontroll samtidig.
Da øker samtidig smittefaren.
Slik skal Corona-smitte unngås
Nå er det mange importører og verksteder som opplyser om ekstraservice og Corona-tiltak for å få tilbake kundene som er blitt skremt på grunn av smittefaren.
Volkswagen informerer for eksempel om at de desinfiserer/rengjør dørhåndtak, ratt, girkule, sikkerhetsseler, skjerm og nøkler på alle biler, samtidig som alle ansatt bruker hansker når de behandler kundebiler.
Ansatte som kan være utsatt for smittefare eller har symptomer, møter ikke på jobb.
Man trenger strengt tatt ikke snakke med noen på verkstedet i det hele tatt. Bilen kan som oftest leveres utenfor åpningstid og nøkkel kastes i et tyverisikkert nøkkelinnkast.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger