USA-SUV fra Nissan

Med 18-tommers felger og modige linjer har Nissan skapt en tøff M-klasse-konkurrent for det amerikanske markedet.

Publisert
Sist oppdatert

Grillen fungerer som en forlengelse SUVens skulderparti som ender i en spesiell bakskjerm. Det er med på å gi nye Nissan Murano særpreg. Oppsynet er imidlertid tøffere enn teknikken, bilen kan blant annet bare leveres med forhjulsdrift.

Motor fra Maxima

V6-motoren på 3,5 liter er en videreutvikling av den som sitter i Nissan Maxima QX. Plassert under panseret i Murano skal den yte over 240 hestekrefter. Kreftene overføres via en trinnløs automatgirkasse som er nyutviklet for Murano. De dyreste utgavene vil ha muligheten for manuell styring av girkassen i syv forhåndsprogrammerte trinn.

Akselavstand og lengde er omtrent som Terrano, men i bredden er det 10 centimeter som skiller til Muranos fordel. Murano ser også veldig bred ut.

Pedaljustering

Med konkurrenter som BMW X5 og Mercedes-Benz M-klasse er det viktig å tilby interiør av høy klasse. Seter som kan justeres i åtte retninger og voldsomme musikkanlegg er nærmest for klassestandard å regne, men det er langt mellom biler som har justerbare pedalsett. I Murano kan pedalene justeres, og enkeltsjåførers preferanser huskes til neste gang de sitter bak rattet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer