Utstyr og komfort

VN1500 Drifter kjennetegnes ved et høyt og bredt styre, store fotplater, et herlig sete og fravær av vindskjerm.

Publisert

Drifter byr på en oppreist sittestilling, og fotplatene er plassert slik at du blir sittende med nitti graders vinkel i knærne. Når Drifter i tillegg mangler kåpe og vindskjerm, er det ingen tvil om at du må belage deg på å ta i mot litt vind med hodet og overkroppen. Men vi savnet faktisk ikke vindskjermen. På plass i salen på en Drifter føles det tvert i mot helt riktig med lufttrykk rett i brystkassa.

På "vår" Drifter var orginalsalen byttet ut med et ego-sete. Og dette skinnsetet, som fås kjøpt som ekstrautstyr, er blant de mer komfortable vi har prøvesittet. Setet er både bredt, mykt og komfortabelt. I tillegg gir det svært god støtte i bakkant, en støtte som er god å ha under akselerasjon. Ulempen er selvfølgelig at du ikke kan ha med deg noen passasjerer. Skulle du ha behov for en ekstra sitteplass, er det imidlertid mulig å skru på orginalsetet igjen.

Justérbare hendler

Både clutch- og bremsehendel er lettbetjente og presise, og fraværet av slark er med på å øke kvalitetsfølelsen. I tillegg har du muligheten til å justere begge hendlenes avstand fra holkene. Også knapper og brytere er logiske og enkle å betjene. Vår eneste innvending er at bryterne kanskje har et litt for moderne og "japansk" utseende.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer