Utstyr og konkurrenter

X-eleven er svært lettkjørt og smidig til tross for sin brutale motor. Bruksmulighetene er mange og konkurrentene er få...

Publisert

X-eleven har masse utstyr for sikkerhet og miljøvennlighet. Den har treveis katalysator som gjør at utslippene av grums havner under EU sine krav. Tyverisikringen er ivaretatt av en elektronisk startsperre og kombibremsene er på plass. Motoren i X-eleven har som CBR 1100 XX, også elektronisk bensininnsprøytning. Instrumentene har den mest hårete bakgrunnsfargen du kan få – rød! Det meste av instrumenter er på plass unntatt bensinmåler. Den er erstattet med en varsellampe og det er ikke bra nok.

Egnet til mye

Til tross for ganske høy vekt er den bemerkelsesverdig lettkjørt. Du sitter lavt og det er lett å forsere svingete veier. Den herlige bunndraget gjør at du ikke trenger og gire mye og forbikjøringer går unna i femte gir uten problemer. Skulle du finne på å ha noen på baksetet er dette en av de bedre til oppgaven. Det er mer enn nok effekt og komforten er ivaretatt for vedkommende i baksetet også.

Mange som er ute etter mye effekt, havner ufrivillig opp med en supersportsykkel siden tilbudet av motorsterke sykler uten kåpe har vært stor mangelvare og til tider ikkeeksiterende. Det er det nå slutt på. For alle som liker effekt, men som ikke liker å ligge og kjøre, er dette en sykkel du bør vurdere.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer