Også bensinalternativet i V-klassen, en 2,3-liter med 143 hester, har vært gjennom en modifiseringsprosess og skal ha kommet ut med forbedret dreiemoment og bedre akselerasjonsegenskaper.
To nye CDI-motorer
CDI-motorene som skal erstatte 2,3-liters turbodieselen, er 200 CDI og 220 CDI (CDI=Common Rail Diesel, som du kan lese mer om her). Disse dieselmotorene med direkte innsprøytning og Common-Rail-teknikk er de samme som også sitter i C- og E-klassen. V200 CDI har et slagvolum på 2.151 ccm, og 102 hestekrefter. Maksimalt dreiemoment er på 250 Nm ved mellom 1.600 og 2.400 omdreininger i minuttet. V220 CDI har med sine 122 hestekrefter noe mer krefter, og den har et dreiemoment på 300 Nm ved 1.800-2.500 omdreininger i minuttet.
V230, som inntil nå har vært dieselalternativet, har 98 hestekrefter og maksimalt dreiemoment på 230 Nm ved 1.600 omdreininger. De nye CDI-motorene vil nok bidra med ekstra krefter i forhold til denne. 2,3-literen forsvinner også ut når CDI-motorene kommer inn.
Større endringer på interiør
Også utvendig har V-klassen fått et lettere ansiktsløftning; sideskjørtene, støtfangerene og dørhåndtakene blir lakkert i bilens farge, og den får i tillegg en nydesignet radiatorgrill.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger