BMW frisker nå opp i3, som først kom i 2013, som er deres eneste fullelektriske bidrag - foreløpig. Det mest interessante er naturligvis at den på papiret får 50 prosent bedre rekkevidde, og vi har testet hva det utgjør i praksis.
Første gangen vi hadde noe konkret å fortelle om BMW i3 var i 2011. Da presenterte BMW sine håndfaste planer for både i3 og i8, og vi ble rett og slett imponert over de stegene BMW den gang tok, og de planene de la frem.
Den gang meldte vi at oppfinnelsen bil var blitt redefinert.
Forklaringen på denne uttalelsen bunnet først og fremst ut i måten BMW valgte å lage disse bilene på, med karbonskjelett og et plastkarosseri som festes utenpå dette skjelettet med plastplugger. Til og med hvordan hjulene skulle være var redefinert, og dekkbransjen måtte legge seg i selen.
På i3 skulle de være smale, men store. Dette for å senke rullemotstanden, og for å gi god innvendig plass mellom hjulhusene.
Det er selv i dag, mange år senere, ingen annen bil som benytter samme dimensjon.
50 prosent lenger
Bare for å ta det elementære først. Kjøremessig er det lite, om noe, som skiller den oppgraderte versjonen fra den eksisterende. Det interessante er derfor hva endringene har å by på.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger