Vår største motoropplevelse

Ikke nok med at ytelsestallene kan skremme hvem som helst. Lyden, utseendet og ikke minst prisen er også med på skape en viss aura rundt denne bilen.

Publisert
Sist oppdatert

Prisen på bilen er et tema i seg selv. Den har strukket seg til absurde høyder, mye takket være over 1,4 millioner kroner i avgift. Prisen på testbilen strekker seg faktisk til over 3 millioner kroner.

Fantastisk lyd

Vi slipper å kjøre bilen ut av salgslokalet. Butikkens betjening står i kø for å ta seg av den oppgaven, men vel ute på tunet får vi overta. Lyden fra pottene er sjelden. Motorlyden på tomgangsturtall er ikke en jevn dur, men en slags romlende bjeffing man kan nyte i full surround fra fire store enderør. Dette lekre eksosanlegget har også blitt et varemerke for de store motorene til AMG. Det som i tillegg skiller den fra en vanlig CL er støtfangerne og 19-tommers AMG-felger med tilhørende dekorativ bremseutrustning. Legg merke til forhjulene hvor kaliperene ligger helt i kant med felgene og biter i enorme ventilerte og gjennomborede skiver. Hvis vi avrunder med det tittelen på avsnittet egentlig handler om, nemlig lyd, må det sies at også under belastning låter dette helt herlig. I tunneler gjaller det i betongveggene og vi har på følelesen at murpussen spruter når vi slipper løs kjempekreftene.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.