Tre år etter presentasjonen av prototypen Brera, designet av Giugiaro og utstyrt med en V-8 Maserati-motor, kommer nå den produksjonsklare Alfa Romeo Brera.
Prisbelønnet design
Giugiaros konsept har vunnet et imponerende antall priser og utmerkelser, som antyder at designeren var på rett spor. Bildene av modellen som skal vises i Genève viser da også en elegant sportskupe som integrerer klassiske Alfa Romeo-stilelementer i en moderne design. Brera er utviklet som kupe og er altså ikke avledet av en foregående sedanversjon som GT-kupéen. Den er også et resultat av et tettere samarbeid mellom ItalDesign og Alfa Romeo, noe som kommer til uttrykk i oppdateringene av 147 og 156-modellene som fant sted nylig, og som videre vil konkretiseres i den kommende 157.
Videre følger Alfa en trend som stadig blir mer utbredt; den er utstyrt med et stort glasstak som gir bedre romfølelse og mer lys i kupéen.
Dimensjonene er noe mer kompakte enn på prototypen. Bilen er 4,44 meter lang. Den er bred (1,83 meter) og lav (1,37 meter), hvilket bidrar til å understreke de sportslige ambisjonene.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger