Verso bedre

Nye Toyota Corolla Verso er større, mer praktisk, tøffere, mer komfortabel – og dyrere.

Publisert
Sist oppdatert

Billigste syvseter vil koste 280.000 kroner med en 1,6-liter med 100 hestekrefter. Det er 40.000 kroner mer enn forgjengeren, men store deler av prisforskjellen kan forsvares.

Det er viktig for Toyota å få en konkurransedyktig bil i denne klassen, det selges like mange fleksibiler i Europa nå som det selges av sedaner og stasjonsvogner til sammen. I Tyskland er for eksempel Opel Zafira bestselger uansett klasse for fjerde år på rad.

Bedre

Nye Corolla Verso kan direkte konkurrere med biler som Volkswagen Touran, bilen som kom best ut i vår fleksibiltest. Litt enkelt kan det sies at det Touran vinner på bedre plass, tar Corolla Verso delvis igjen på en bedre seteløsning. Løsningen for tredje seterad er ganske like, men den andre seteraden i Toyotaen legger seg penere ned i gulvet slik at lasteromsgulvet blir helt flatt.

Det er ikke bare seteløsningen som er viktig i en moderne fleksibil. Kravet til komfort er høyt, og også kravet til kjøreegenskaper er betydelig høyere nå enn for tre år siden. På begge disse områdene har nye Corolla Verso fått et løft i forhold til forgjengeren.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer