Tidligere i sommer hadde vi en sak om biler til 30.000 kroner. Helt nede i denne prisklassen er det mulig å få tak i greie biler som er EU-godkjent og nogenlunde brukbare. Det er EU-godkjenningen som er viktig. Passerer den ikke her kan man dessverre ryke på store regninger siden biler i denne prisklassen både kan være plaget med rust og andre tildels store feil. Finner man derimot riktige biler snakker vi om kupp. Nylig godkjente biler kan man jo holde gående med syltestrikk og binders over en viss tid.
Husk at en EU-godkjent bil til 50.000 kroner kan være et betydelig bedre kjøp enn en bil som skal EU-godkjennes om kort tid, og som koster 40.000.
Se opp
Det er viktig å være klar over at dette også er gamle biler med tvilsom sikkerhet, til tider dårlige kjøreegenskaper, og i kraft av alder, også generelt forholdsvis slitne. Men vil man ha bil og kontoen er slunken, er det ikke annet å gjøre, man må fire på kravene.
Vi har nå beveget oss opp til 50.000 kroner, og i følge våre lister er det fortsatt japanske biler man skal holde seg til. Det er vanskelig å være bastant så langt ned i pris, men det er japanske biler som gjennomgående gjør det bra.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger