Vi har kjørt Mercedes-Benz GLC 350 e

Mercedes klargjør sin ladbare hybrid-SUV, GLC 350 e, for lansering senere i år. Vi har allerede kjørt den.

LADBAR OG BILLIG: Mercedes-Benz GLC 350 e (320 hestekrefter, 560 newtonmeter og 0-100 på under 6 sekunder), kommer snart på markedet og det til særdeles hyggelige priser, faktisk har vi fra flere sikre kilder at den vil starte på godt under 600.000 kroner... Foto: KNUT MOBERG
LADBAR OG BILLIG: Mercedes-Benz GLC 350 e (320 hestekrefter, 560 newtonmeter og 0-100 på under 6 sekunder), kommer snart på markedet og det til særdeles hyggelige priser, faktisk har vi fra flere sikre kilder at den vil starte på godt under 600.000 kroner... Foto: KNUT MOBERG Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

OPPDATERT: Vi prøver ikke å undervurdere våre lesere, og har i det følgende gått ut fra at de forstår at når vi bruker begreper som «billig» og «rimelig» i denne sammenhengen, må det ses i forhold til det budsjett man vanligvis må beregne for å anskaffe en premium-bil med den typen ytelser det er snakk om her - altså relativt sett, når man ser på prisene direkte konkurrenter per i dag opererer med her i landet.

Ladbar premium-SUV

Mercedes-Benz lanserer i løpet av året det som er en av de heteste bilnyhetene i år. Det er SUV-en GLC, som vi nylig publiserte vår test av, som ladbar hybrid. Den har fått navnet 350 e. Som vi annonserte ved forrige anledning, fikk vi også anledning til å prøvekjøre denne.

Dette er den kraftigste og raskeste utgaven av GLC. Det er også den som ut fra de oppgitte tallene har suverent lavest forbruk og CO2-utslipp.

Vi har tidligere omtalt Mercedes C-klasse som ladbar hybrid, den rimelige C 350 e.

Det skal også, vil det vise seg, være den rimeligste av samtlige varianter som lanseres i år.Vi henvendte oss selvsagt til importøren for å få oppgitt i det minste en omtrentlig pris, men direktør for Mercedes-Benz personbiler Norge, Johnny Kristian Danielsen – selv om han bekrefter at en pris er utarbeidet – forteller oss at han i skrivende stund ikke kan gå ut med denne da hovedkontoret i Tyskland må godkjenne den endelig. Prisen skal slippes i august, når salget også starter offisielt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer