Parallellen til Mercedes-Benz CLS er umulig å ikke nevne. Konseptet er nemlig akkurat det samme. Man tar en sedan, henholdsvis E-klasse og Passat, lager et lengre, bredere og lavere karosseri med et tydelig kupépreg uten å kutte ut noen dører, utstyrer den med de største motorene og kaller den en firedørskupé.
Ingen ekte kupé
Begrepet i seg selv er selvmotsigende ettersom en kupé per definisjon kun har to dører. Så mer riktig blir det nok å se på Passat CC som en kupéinspirert sedan. Kupépreget får den fra den buede og sterkt synkende taklinjen, de lave og brede formene og den sterkt avrundede hekken.
Selvstendig
Heller ikke rett forfra er CC lik en vanlig Passat. I stedet er det kupékabrioleten Eos som har fått stå modell. Kanskje er det litt rart at man har valgt å kalle bilen for Passat i det hele tatt når forskjellene er såpass mange og åpenbare. Utvendig er designet helt selvstendig. CC-delen er også litt merkelig. Vanligvis betyr denne forkortelsen at taket er sammenleggbart og av stål, men slik er det altså ikke i dette tilfellet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger