Volvo med mislykket vannavvisning

Volvo satser tungt på ulik sikkerhetsteknologi. Derfor er det pinlig når det viser seg at en av teknologiene ikke fungerer.

Publisert
Sist oppdatert

Mange vil kanskje betrakte temaet for dagens artikkel som en lite viktig kuriositet. Vi mener imidlertid at temaet er interessant. Hvorfor? Fordi det er svært sjeldent at bilprodusenter - ikke minst selvoppnevnte premiumprodusenter - introduserer teknologier som i ettertid viser seg å ikke fungere etter hensikten.

Dette til tross for at det på mange måter er knyttet stress og press til moderne og nyskapende teknologi. Det er nemlig knyttet stor prestisje til det å være det første bilmerket som introduserer ny teknologi som i ettertid viser seg å være genial. Volvo er for eksempel svært stolte over at de var først ute med å introduserte sikkerhetsbeltet, mens Mercedes-Benz aktivt markedsfører det faktum at det var de som ga verden både kollisjonsputen og de pyrotekniske beltestrammerne.

Gjør grundige analyser

DinSides motorredaksjon er svært opptatt av teknologi og anser det som nyttig hjernetrim å forsøke å finne ulemper og problemer knyttet til all ny bilteknologi som introduseres. Det som imidlertid har vist seg, er at bilprodusentene vanligvis gjør særdeles grundige analyser før de introduserer nye teknologier. Uansett hvor hardt vi pisker hjernecellene, klarer vi derfor svært sjeldent å finne tungtveiende innvendinger mot nye oppfinnelser.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer