Wagon R har vært på det japanske markedet siden 1993, hvor den satte salgsrekord med 500. 000 solgte biler etter tre år og to måneder i salg. Fra produsenten kommer R+ både med en enliters og en 1,2-liters motor. I Norge blir den tilgjengelig kun med 1,2 liter. Med fire sylindere og 16 ventiler kan den sparke i fra med 70 hesters styrke.
Fremtidens bybiler
Japaneren er en femdørs combi-coupe med plass til fire. Takhøyden er stor, slik vi finner den for eksempel i Mercedes A-klasse og Hyundai Atos. Baksetene er nedfellbare hver for seg. Wagon R+ har i tillegg en del finurlige hemmelige rom, som eksempelvis skuff under førersetet for oppbevaring av hva du måtte ønske å plassere der. Et ekstra sikkert sted for oppbevaring er under passasjersetet foran. Det kan vippes opp, og vips, så har du bilens best bevoktede oppbevaringsboks.
Midt i mellom
Du kan få Wagon R+ som forhjulstrekker og firehjulstrekker. ABS-bremser er standard i firehjulstrekkeren, mens det kan påspanderes som ekstrautstyr på forhjulstrekkeren. I tillegg kan nevnes som standardutstyr: servostyring, elektriske vinduer foran, sentrallås og to kollisjonsputer. Utstyrsmessig ligger Wagon R+ et sted mellom hva du finner i A-klasse og Atos. Så er da også prisen behørig plassert midt mellom disse to konkurrentene. Et lite mèn er det likevel at Wagon R+ må sette igjen den femte personen, som ville fått plass i A-klasse og Atos.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger