For det virker som Jaguar velger å fortsette med stofftak på ny XK, noe som gjør det lettere å beholde de slanke linjene siden bakparten ikke trenger å romme et helt tak. Vanlig XK vil sannsynligvis bli vist på bilutstillingen i Frankfurt til høsten, og da skal også kabrioleten avdukes offisielt.
Kanskje V12
Motoren blir omtrent som dagens utgave, 4,2-liters V8 med og uten kompressor samt at en V8 på 3,5-liter fra XJ også kan dukke opp som et slags budsjettalternativ. XK skal bygges på en litt kortere versjon av plattformen fra XJ.
På grunn av at Aston Martin villig låner ut sin V12-motor, sist er det Land Rover som antyder at den kan dukke opp i Range Rover, spekulerer Automedia i at også XK er kandidat for å lirke den store motoren på plass.
Tøffere
Konseptbilen ALC (Advanced Lightweight Coupe) ble vist i Detroit, og selv om den beholder de lange slake linjene fra dagens XK ser den samtidig mer aggressiv ut. Og navnet antyder at Jaguar er inne på en slankekur med hensyn til bilenes vekt. XJ er et godt eksempel på hva lavere vekt kan gjøre for kjøreegenskapene, og med ALC-navnet på konseptbilen kan de se ut som det samme skal skje med XK.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger