YES! - Maks kjøreglede

YES! Roadster leveres med to effekter og begge er noen skikkelige råskinn. En høyteknologisk Audi V6-motor gjør jobben i denne lille sportsbilen.

Publisert
Sist oppdatert

Yes! har nylig introdusert andre generasjon roadster. YES står for Young Engineers' Sportscar og bilen bygges av det tyske firmaet Funke&Will AG i Dresden. Den nye bilen ble vist under bilutstillingen i Leipzig i april. Den kommer i to versjoner, henholdsvis med og uten turbo. Motoren som brukes stammer fra Audi.

Lett

Yes! er laget i lettvektsmaterialer og den selvpustende veier ikke mer enn 890 kilo. Turbo-modellen veier 930 kilo. Motoren er den samme 3,2-literen som sitter Audi A6, og er derfor montert i lengderetningen. Modellen uten turbo kan i tillegg leveres med automatkasse. Yes! Turbo kommer kun med sekstrinns manuell girkasse.

Rask

Med en egenvekt langt undet tonnet, blir dette friske saker på veien. Basis-modellen med 255 hestekrefter og 330 newtonmeter klarer 0 til 100 på 4,9 sekunder og har en toppfart på 255 kilometer i timen. Yes! Turbo har hele 355 hestekrefter og 485 newtonmeter og leverer 100 kilometer i timen fra stillestående på 3,9 sekunder - her snakker vi Porsche Carrera GT-ytelser! Sistnevnte har også en toppfart på 281 kilometer i timen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer