- Det er kjempeskummelt. Spørsmålet er om noen har fått opp mitt navn, og hva de eventuelt har fått tak i av informasjon, sier Krüger til Dagbladet.
SAS ble utsatt for et cyberangrep tirsdag kveld. Klokka 18.00 er det mulig å komme inn på nettsidene til flyselskapet. Men problemene vedvarer, og selskapet opplyser i kveld at personopplysninger er på avveier.
I 19.40-tida uttaler selskapets kommunikasjonsdirektør Karin Nyman til Aftonbladet at det jobbes med å få stengt ned selskapets app før ytterligere personopplysninger lekkes.
Klokka 21.30 opplyser pressesjef i SAS Norge, Tonje Sund, at det jobbes på spreng for å stanse angrepet.
- Vi har ingen ytterligere kommentar nå, og kommer tilbake med mer informasjon så snart som mulig, sier hun til Dagbladet.
Bekymret for persondata
En av konsekvensene av angrepet er altså at brukere av appen får opp et annet navn enn sitt eget når de logger seg på.
Elin Krüger får fortsatt opp et annet navn enn sitt eget da hun snakker med Dagbladet klokka 20.50, men i løpet av telefonsamtalen får hun en feilmelding med beskjeden «Noe gikk galt». Kort tid etter dukker hennes eget navn opp igjen.

Tonjes (17) SAS-trøbbel: - Sterkt kritikkverdig
Nå er hun mest bekymret for om andre har fått nok informasjon til at de kan bruke kredittkortinformasjonen hennes, eller i verste fall utgi seg for å være henne.
- De må ha fått mer informasjon om meg, da det ligger mye, for eksempel kredittkortinformasjon, inne i appen.
- Kan begynne å lure
Hun opplyser at hun har rundt 151 000 bonuspoeng, noe som ifølge henne er nok til å kunne bestille seg en «grei reise». Disse var hun også redd for at var blitt brukt en stund, men de dukker opp igjen når hennes eget navn kom tilbake.
- Man kan jo begynne å lure på hva som egentlig har skjedd, og hva som kan skje videre. Jeg er bekymret for at noen skal kunne bruke navnet mitt, eller utgi seg for å være med. Identitetstyveri er kanskje det skumleste.

Hjelp, vi Flyr ikke
Framover vil hun følge ekstra godt med, forteller hun.
- Hvis jeg legger merke til noe som ikke stemmer, vil jeg prøve å finne ut om det er noen kobling til cyberangrepet.
- Veldig glad i SAS
På spørsmål om hendelsen gjør noe med hennes tillit til flyselskapet, svarer hun avkreftende.
- Jeg er jo veldig glad i SAS, og jeg synes at det har vært et bra selskap selv om det har vært mye fram og tilbake. Jeg er jo en trofast SAS-kunde, og har egentlig lyst til å fortsette å være det.
Samtidig påpeker hun at slike hendelser nok ikke er måten de får flest kunder på, riktignok noe latterfull.
- Det kan skje med andre selskaper også, men det bør jo ikke skje. Det er skummelt når det skjer, sier Krüger.
Dagbladet har forsøkt å få en kommentar fra SAS tirsdag kveld, men henvendelsen er foreløpig ikke besvart.