Hotellsjef ringte nødnummeret:

Kastet ut bestemor etter hotellanmeldelse

Nå har 63-åringen ett råd til andre reisende.

FJERNET: Baymont Inn & Suites i Helen i Georgia ble midlertidig fjernet fra Hotels.com etter hendelsen. Foto: Wyndham Hotels & Resorts
FJERNET: Baymont Inn & Suites i Helen i Georgia ble midlertidig fjernet fra Hotels.com etter hendelsen. Foto: Wyndham Hotels & Resorts Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Amerikanske Susan Leger (63) er rasende etter at hun og det seks år gamle barnebarnet hennes ble kastet ut av hotellet Baymont Inn & Suites.

Klokka nærmet seg 21 og de to hadde akkurat lagt seg til å sove på hotellet, som er i småbyen Helen i Georgia, da mobilen hennes ringte.

Det var hotellsjefen.

- Mannen rantet og sa at han skulle kaste meg ut, påstår Leger overfor lokalkanalen WXIA, ifølge Business Insider.

Barnebarnet ble ifølge Leger livredd under hotellsjefens raljering.

- Hun klamret seg til beinet mitt og gråt fælt. Det var skremmende. Det var forferdelig, sier bestemora til kanalen.

SELVVANNING: Ikke fortvil om ingen kan vanne potteplantene for deg mens du er vekkreist på ferie - dette flasketrikset holder liv i plantene helt til du kommer hjem igjen! Video: Linn Merete Rognø. Vis mer

Ringte nødnummeret

Årsaken til raseriet var ifølge Leger at hun hadde gitt hotellet tre av fem stjerner på Hotels.com, hvor man kan booke hotellrom og gi sine egne vurderinger av hotellet.

På nettstedet ga bestemora hotellet tre av fem stjerner.

«Slitt. Skittent. Toalettet skyller ikke så bra ned. Skitten og bråkete aircondition. Vasken drypper. Bassenget stengt», kommenterte hun.

Da hotellsjefen fikk se dette, skal han ha tent på alle plugger og ringt det amerikanske nødnummeret, 911.

SJEKK INN: Ett av hotellrommene på Baymont Inn & Suites. Foto: Wyndham Hotels & Resorts
SJEKK INN: Ett av hotellrommene på Baymont Inn & Suites. Foto: Wyndham Hotels & Resorts Vis mer

Rett til å kaste ut

Newsweek skriver at de fleste amerikanske bedrifter, inkludert hoteller, nesten uansett årsak har rett til å kaste ut kunder.

Nekter kunden å dra, kan han eller hun bli arrestert for ferdsel på andres eiendom.

Ifølge lovverket i delstaten Georgia må hoteller gi gjestene et tilstrekkelig varsel før de kaster dem ut.

Unntaket er «unnlatelse av å betale skyldig beløp, unnlatelse av å ha overholdt regelverket, unnlatelse av å ha overholdt reservasjonen, eller andre handlinger utført av gjesten».

Hotellsjefen skal ha fortalt 911-operatøren at han hadde bedt Leger om å sjekke ut fordi hun klagde så fælt på hotellet, men at hun nektet å gjøre dette.

Selv hevder Leger at hun ikke ble bedt om å forlate hotellet før etter at hun hadde skrevet hotellanmeldelsen.

Politiet banket på

Kort tid etter at hotellsjefen hadde ringt bestemora, banket en politibetjent på døra for å få henne og barnebarnet til å sjekke ut.

- Kan dere faktisk kaste meg ut fra et hotell så seint på kvelden bare fordi jeg har gitt det tre av fem stjerner? skal Leger ha spurt.

Hun hevder at politibetjenten svarte dette:

- Ja, frue. Sånn er lovverket.

Politiet skal ha hjulpet bestemora og barnebarnet - som ifølge henne bare var iført pysjamas da de ble kastet ut - med å finne et nytt hotell.

Forskjellige forklaringer

Overfor lokalkanalen har hotellsjefen påstått at han reagerte på at Leger ikke meldte fra om problemene med blant annet toalettet og vasken før hun skrev anmeldelsen.

I et seinere intervju hevdet han at det egentlige problemet var at Leger klagde for mye.

- De ringte meg kanskje mellom ti og elleve ganger på én time, hevdet han.

Leger stiller seg uforstående til dette.

- Svært preget

Etter at saken ble omtalt av WXIA, har Hotels.com betalt Leger tilbake pengene hun betalte for hotellrommet.

Baymont Inn & Suites ble midlertidig fjernet fra nettstedet.

Til Newsweek sier en talsperson for Hotels.com at de har nulltoleranse for gjengjeldelser av denne sorten, og at de gransker saken.

En talsmann for Wyndham Hotels & Resorts, som driver det aktuelle hotellet, sier dette til FOX Business:

- Selskapet er svært preget etter hendelsen, som på ingen måte reflekterer selskapets verdier eller forventninger til franchisetakerne.

Talspersonen sier at selskapet nå skal ha en samtale med hotellsjefen.

ENKLE KNEP: Vil du absolutt ikke ha nyttedyret i hus, finnes det noen enkle grep du kan gjøre for å få den til å snu i døra. Video: Embla Hjort-Larsen Vis mer

- Ikke gjør det

Bestemora råder nå folk til å vente med å skrive hotellanmeldelser til etter at de har sjekket ut fra hotellet.

- Ikke gjør det, med mindre du har lyst til å gå rundt i pysjamasen sammen med det seks år gamle barnebarnet ditt, sier hun.

Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer