Svelget nesten denne

Lasse Honningsvåg fikk seg en overraskelse da han spiste middag. Produsenten ser alvorlig på saken.

I MATEN: Denne ubudne, og ikke minst skarpe, gjesten dukket opp i Lasse Honningsvågs middag. Foto: Privat
I MATEN: Denne ubudne, og ikke minst skarpe, gjesten dukket opp i Lasse Honningsvågs middag. Foto: Privat Vis mer
Publisert

- Hadde jeg svelget hadde det kunne gått mye verre, sier Honningsvåg til Dagbladet.

Han snakker om middagen han mandag denne uka satte seg ned for å nyte.

På menyen hadde han en pakke med ferdigmaten «Stir it up! Teriyaki» fra produsenten Folkets, kjøpt på Kiwi i Ålesund forrige uke. Den skulle imidlertid bli stående på kjøkkenbenken etter et par biter.

Skarpt og hardt

For da maten var varmet og Honningsvåg begynte å spise, kjente han plutselig noe hardt og skarpt inne i munnen.

- Jeg svelget nesten, heldigvis kjente det på tennene, sier han.

Honningsvåg spyttet raskt ut det han hadde i munnen og fant hva som hadde klirret mot tennene hans: et stort glasskår.

- Jeg ble veldig overrasket. Det var ikke akkurat forventet, sier han om glassbiten.

SKARP: Her ligger glasskåret ved siden av middagen til Honningsvåg. Foto: Privat.
SKARP: Her ligger glasskåret ved siden av middagen til Honningsvåg. Foto: Privat. Vis mer

Kine Søyland, kommunikasjonssjef i Norgesgruppen, som har Folkets produkter, sier at de tar saken på alvor. Les hele svaret til Norgesgruppen nederst i artikkelen.

Etterlyser tilbakekalling

Folk flest vil nok være enig i at det ikke er å forvente å finne glass i middagen. Honningsvåg forteller at han sendte en e-post til forbrukersiden til produsenten, som ga han en beklagelse.

Han savner likevel at mer blir gjort.

- Er det ett glasskår, så tenker jeg at det kanskje er flere i andre pakker, sier han.

Honningsvåg mener at funnet er så alvorlig at hele partiet bør tilbakekalles.

- Det kunne ha gjort stor skade om jeg svelget det, sier han.

RENS DEM I VANN: Har du vært på sopptur og kommet hjem uten å helt vite hva du bør gjøre med soppen? Da har du kommet til riktig plass. Video: Embla Hjort-Larsen. Vis mer

Trenger mer informasjon

Per 25. august klokka 16.30 har det ikke blitt utsendt en tilbakekalling for produktet.

Kommunikasjonssjef Kine Søyland forteller at de har vært i kontakt med Honningsvåg, i tillegg til at de har kontaktet leverandøren av produktet.

- Vi har bedt kunden ta vare på fremmedlegemet, og vi jobber nå sammen med leverandøren for å finne ut hva som kan ha skjedd.

Videre sier hun at de tar saken på «største alvor».

- Vi er avhengig av å få mer informasjon på plass før vi kan si noe mer, sier Søyland.

Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer