20 enkle slanketips

Prøver du å gå ned i vekt? Da vil du ha nytte av disse enkle tipsene for å gå ned i vekt og holde deg slank.

Publisert
Sist oppdatert

Mer trening og bedre kosthold. Den er den enkle, men akk så tunge oppskriften på en sunnere kropp og slankere midje.

Men heldigvis finnes det også noen små snarveier for å gjøre slankingen så effektiv og behagelig som mulig. Her er våre 20 beste tips til deg som vil gå ned i vekt:

1. Spis frokostDu har sikkert hørt det mange ganger før, men det er rett og slett bare fordi det er sant. Frokost er viktig! De som tror de bør vente med mat til lunsj, tar helt feil. Hvis du ikke spiser i løpet av en times tid etter at du har stått opp, vil du ta opp desto flere kalorier i løpet av dagen.

2. Rett deg oppIkke sitt henslengt i godstolen mens du spiser. Da tar det lengre tid før du blir mett. Hvis du derimot sitter med rett rygg vil du føle deg mett raskere. Grunnen til dette er at maten lettere kommer inn i den lavere delen av magen. Når maten er nederst i magen forteller den hjernen din at du er mett.

3. Ta deg tidDet tar omtrent 20 minutter fra magen din blir full til hjernen din får vite at du er mett, så ikke spis mer enn du selv vet magen din får plass til.

4. Kle deg for middagIkke spis middag i joggebukse med stort liv. Magen blir natulig litt større etter et måltid, og hvis du har på deg en normalt stram bukse vil den begynne å stramme når du har spist for mye.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer