21.000 mobilabonnenter rammet

Fastprisselskap er konkurs

Publisert
Sist oppdatert

MTU, som var en av de første aktørene som innførte fastpris på mobilbruk, har i dag begjært seg konkus.

Alle selskapets abonnenter har i dag fått en SMS der selskapet informerer om konkursen, og der de bes bytte abonnement innen 5. desember.

Hvilket mobilabonnement skal du velge? Prøv DinSides kalkulator!

På MTUs hjemmesider står der derimot ingen informasjon om konkursen, og dersom man ringer kundeservicetelefonen får man beskjed om å prøve igjen på grunn av tekniske problemer.

Men MTU Netts styreleder Stein Matre, bekrefter nyheten til Dagbladet.no.

- - Vi har gravøl på jobben i dag. Dette er ikke noe hyggelig, det er veldig kjedelig for de ansatte, spesielt nå rett før jul, sier han til Dagbladet.

70 mennesker mister jobben som følge av MTUs konkurs.

Les også: Vi burde klage på mobilen

Klarte ikke betale

Det var Telenor som begjærte MTU konkurs, da de ikke fikk betaling for reserveløsningene som de leverer til MTU-kunder som bor i områder der MTU ikke har eget nett. I følge MTU var selskapet svært nær en løsning på krisen, før de til slutt måtte begjære konkursen, skriver Dagbladet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer