"Mer pågående og useriøs telefonselger har jeg ikke opplevd!"
"De ønsker å lure kunder inn og gjør det vanskelig å melde seg ut."
"Føler meg egentlig litt lurt."
"Sendte ny epost, om at dette måtte være en feil, jeg skulle da ikke betale noe! Fikk til svar at jeg nok ikke hadde lest tidligere epost godt nok..."
Alvorlige klager
Dette er noen av de mange klagene Forbrukerombudet har mottatt på konseptet "2for1". Rabattkortet skal gi deg muligheten til å "oppleve verden for to, til prisen for én". Konseptet er å gi medlemmene rabatter på utvalgte varer og tjenester, som skal gjøre det "gratis" for én av to personer i et følge. For eksempel ved å "spandere" den billigste hovedretten ved et måltid.
Derfor bør du kaste ut alle rabattkortene fra lommeboken din
Men for mange har kortet blitt en plage. Jurist Victoria Remen forteller at de har mottatt rundt ti klager hittil i år, i tillegg til klager fra tidligere.
- Og klagene er alvorlige, sier Remen til DinSide.
- Selve ideen er det kanskje ikke noe galt med, men det er noe galt med kombinasjonen av dårlig informasjon og ubalanserte avtalevilkår. Folk skjønner ikke hva de har meldt seg på.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger