Post- og teletilsynet (PT) ber kunder med mobilabonnementene Vectone mobile og Lyca mobile, om snarest å bytte leverandør. Årsaken er at eierselskapet Barablu ikke på noen måte har rettet seg etter tilsynets vedtak, og at de om lag 10.000 kundene derfor etter fredag 13. mars vil stå uten en fungerende mobiltjeneste.
Post- og teletilsynet ber derfor kunder med mobilabonnementene Vectone mobile og Lyca mobile, om snarest å bytte leverandør.
Kan stenge tjenesten
PT melder at de 26. februar har gitt Telenor tillatelse til bruksbegrensning overfor Barablu Mobile Norway Ltd. (Barablu), det vil si tillatelse til å stenge ned tjenestene som Barablu kjøper fra Telenor. Disse tjenestene er nødvendige for at Barablu skal tilby mobiltjenester. Barablu selger sine tjenester under merkenavnene Ventone mobile og Lyca mobile.Barablu har misligholdt sine betalingsforpliktelser overfor Telenor, melder Post- og teletilsynet.
Slik unngår du sjokkregning på mobilen
Kundene skal varsles
Barablu er pålagt å varsle sine kunder senest innen to virkedager etter at Telenor har varslet Barablu om nedstenging, slik at kundene kan skaffe seg en annen mobilleverandør. Telenor sendte 27. februar slikt varsel til Barablu, men Barablu har ikke fulgt pålegget om å varsle kundene. Telenor har ikke tilgang til kundelistene og kan dermed heller ikke gjøre kundene oppmerksomme på at de om kort tid har et verdiløst mobilabonnement.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger