Advarsel til trofaste - pass på!

Norske banker mener selv de tar vare på trofaste kunder. Men med unntak av BN Bank, er det ingen banker som aktivt belønner kundelojalitet.

Publisert

Mange banker sier de tar vare på trofaste kunder. Men ingen av dem, med unntak av BN Bank, kan dokumentere hvordan.

DnB, Kreditkassen og flere andre banker snakker varmt om sine kundeprogrammer.

Binder deg

Det er riktig at bankenes programkunder får bedre betingelser på en lang rekke tjenester, blant annet lavere lånerente, enn øvrige kunder. Bare synd at kriteriene for å bli programkunder overhodet ikke har noe med din fartstid i banken å gjøre.

Tvert i mot er kundeprogrammene en smart og lønnsom måte å binde deg til banken på. Gjennom å tilby deg spanske kokebøker og teaterbilletter i Bergen - får du en følelse av å bli verdsatt og tanken på å bytte bank blir fjernere.

Skjønn

DnB og Kreditkassen sier til DinSide at noen av programmene uten tvil belønner lojale kunder. DnB sier at lang fartstid i banken er ett av kriteriene for å bli Saga-kunde, Kreditkassen sier det samme om sitt Pluss-program.

Ingen av dem kan si noe om hvor lang fartstid som trengs. Det hele er en skjønnsmessig vurdering må vite.

Vi for vår del tviler sterkt på at kunder med tilstrekkelig inntekt, formue, god betalingshistorikk og nok lånebehov, ikke får tilbud om DnBs eller Kreditkassens programmer.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer