- Feilen skal nå være rettet hos bankinfrastrukturen-leverandøren, og vippsingen ser ut til å fungere som den skal igjen, skriver kommunikasjonssjef Caroline Lunde i Vipps i en SMS til Dagbladet klokka 16.19, og legger til at de fortsatt overvåker situasjonen.
Også DNB bekrefter at problemene er løst.
- Problemet skal være løst hos oss også, og ting skal fungere som det skal, sier kommunikasjonsrådgiver Lukas Loeb til Dagbladet.
Det var tidligere onsdag ettermiddag at DNB meldte på sine nettsider at de hadde problemer med overføring på mobil, betaling av regninger på mobil, innlogging, samt betalinger og overføringer i nettbanken.
Problemet lå hos underleverandøren Tieto Every som opplevde tekniske problemer.
- Dette pårvirker tjenester hos flere banker. For våre kunder er det problemer med å logge inn i mobil- og nettbank, og treghet med å få opp kontoinformasjon. Tieto Every har identifisert feilen, og jobber med å løse det, sa kommunikasjonsrådgiver i DNB til Dagbladet.
Problemene rammet også Vipps, bekreftet kommunikasjonssjef Lunde overfor Dagbladet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger