Nå vil de store artistnavnene inngå merkevaresymbioser.
Inga RagnhildHolst
Publisert Sist oppdatert
Sean John Combs, kjent som hiphop-sternen P Diddy, omsetter klær og tilbehør under navnet Sean John. Merket omsetter for utrolige 400 millioner dollar i året.
Nå gjør han som de store R & B-stjernene stadig vekk gjør: inviterer med seg en annen stjerne på laget.
P.Diddys solbrillekolleksjon Sean John er årets bestselger hos Synsam. Foto: SynsamVis mer
- Jeg ville ha likt å lage et motemerke med David Beckham. Han er en god venn og er veldig snill. Å gjøre forretninger med ham ville ha vært storveis. Jeg har allerde en parfyme og en kleslinje, men det hadde vært fint å inkludere Beckham i dette, skal Sean John Combs ha sagt ifølge bladet Glamours nettutgave.
David Becham er allerede involvert i flere moteprosjekter, og Snoop Dogg skal visstnok ha snappet fotballikonet til et pågående skoprosjekt.
Stjerner som selger navnet sitt til produsentnavnet sitt kan tjene millioner kroner. De ulike produsentene kan tjene like mye på å bruke stjerner til å promotere varene.
Stjerner som multitasker
At stjernene gjerne vil tjene litt ekstra, har vi sett mye av det siste decenniet. Stadig vekk går skuespilllere, musiker og modeller over til å bli designere. De har blitt karrieresjonglører.
Kate Moss har fått sin egen linje hos konfeksjonskjeden Top Shop
Naomi Campbell har egne parfymer
Modellen Heidi Klum lager sko i samarbeid med Birkenstock
Pénelope Cruz og søstera Monica har jobbet med en kolleksjon for den spanske konfeksjonskjeden Mango
SATC-stjerna Sarah Jessica Parker har fått to dufter og sin egen kolleksjon, Bitten. Den andre stjerna, Kim Candall har gjort sexbok-forfatter av seg og har solgt i store opplag.
Britney Spears har sine egne parfymer i Elizabeth Arden-konsernet
Artistene Gwen Stefani, Kylie Minogue og Christina Aguilera har egne parfymer
Verdens beste betalte fotomodell, brasilianske Gisele tegner flip-flops, under navnet Ipanema Gisele, hos sandalfabrikanten Grendene.
Vendela Kirsebom og Briskeby-vokalisten Lise Karlsnes har gjort brilledesign til en bikarriere.
Anne Kath. Hærland skulle ingen tro kunne koke et egg, men selger nå kokebøker.
dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi
bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene
våre.