Refusjon for kansellerte flyvninger

Ber Norwegian-kunder sende inn umeldte refusjonskrav

Dersom du ikke har meldt inn refusjonskrav som oppsto før 18. november 2020 til Norwegian, bes du om gjøre det innen i morgen - 26. februar. Les mer om hvorfor i saken under.

GJELDER FÅ: Norwegian-kunder som mener de har krav om refusjon på grunn av kansellert flyvning fra før 18. november må melde inn dette nå. De som allerede har meldt inn kravene sine, trenger ikke foreta seg noe. Foto: NTB
GJELDER FÅ: Norwegian-kunder som mener de har krav om refusjon på grunn av kansellert flyvning fra før 18. november må melde inn dette nå. De som allerede har meldt inn kravene sine, trenger ikke foreta seg noe. Foto: NTB Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Fikk du beskjed om at Norwegian-flygingen din ble kansellert før 18. november 2020, og du ikke har sendt inn krav om refusjon ennå, må du gjøre det innen i morgen - 26. februar.

De som allerede har meldt inn slike gamle refusjonskrav, trenger ikke å foreta seg noe.

Dette er en del av rekonstruksjonsprosessen Norwegian nå befinner seg i, og det er irske Examiner som rent formelt oppfordrer om dette som en del av rekonstruksjonen av flyselskapet.

Umeldte refusjonskrav som oppsto før 18. november kan sendes til e-postadressen norwegian-examinership@kpmg.ie. Her etterspørres navn, adresse, e-postadresse og en kort beskrivelse av saken.

Allerede meldt inn? Ikke gjør noe!

De som allerede har meldt inn refusjonskrav som oppsto før 18. november, trenger altså ikke å foreta seg noe.

Når det gjelder refusjonskrav som har oppstått etter 18. november 2020, understreker Norwegian at heller ikke disse er påvirket av rekonstruksjonsprosessene. Disse kravene vil bli behandlet og utbetalt på normal måte.

PARKERT FLYMAT: Singapore Airlines inviterer til flymat-restaurant i parkerte fly, men foreløpig kun ved Singapore Chiangi-flyplassen. Vis mer

Slik ligger flyselskapene an med refusjonene

Pressesjef Tonje Næss i Norwegian opplyser overfor Dinside at 99,5 prosent av alle norske refusjonskrav hvor bookingen ble gjort direkte hos Norwegian og som kom inn før de gikk inn i rekonstruksjonen 18. november 2020, allerede er refundert.

SAS på sin side har tilbakebetalt 99,9 prosent av refusjonssakene fra mars 2020 og framover, og er i prinsippet à jour med refusjoner, ifølge pressesjef John Eckhoff.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer