Bli opplyst til halv pris

Er du villig til å betale 70 prosent mer enn nødvendig for nummeropplysning?

Publisert
Sist oppdatert

Prisen for nummeropplysning på telefon er 70 prosent dyrere hvis du ringer 1880 (Current) enn hvis du ringer 1888 (Phonec).

Store prisforskjeller var også konklusjonen vi kom vi frem til da vi i begynnelsen av mai sjekket "det talentløse tallkaoset" til de fem opplysningsselskapene.

Rask gjør billig

Denne gangen ble de fem testselskapene totalt oppringt 60 ganger. Current brukte hele 105 sekunder på en av samtalene. Samme selskap klarte også en gang å hente frem opplysningene på 19 sekunder (da det gjaldt en annen person). Det sier litt om kvalitetsforskjellen i selskapet.

Prisforskjellen mellom disse samtalene er hele 13 kroner. Det lønner seg å sørge for at samtalen foregår effektivt, og at du veldig raskt får gitt kundekonsulenten relevante opplysninger.

Ved å klikke på lenken øverst ser du hvor mye det koster å ringe de enkelte selskapene per sekund.

Kvalitet

Kvaliteten varierer også mye fra operatør til operatør.

Phonec og Current var verst på lange svartider. I en lang rekke tilfeller måtte vi vente i over ett minutt før vi fikk svar. Alle de andre selskapene svarte innen få sekunder.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer