BMW har Norges mest fornøyde kunder og vinner Kundetilfreshetsprisen 2009. Det viser Norsk kundebarometer fra Handelshøyskolen BI.
BMWs bilforhandlere oppnår i 2009 en kundetilfredshetsscore på 84,3 poeng av maksimalt 100 oppnåelige kundetilfredshetspoeng. Dette er det beste resultatet noensinne i Norsk Kundebarometers årlige målinger av kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere gjennom mer enn 10 år.
Dette er fjerde gang BMWs forhandlere blir målt i Norsk Kundebarometer, og de har i alle disse årene oppnådd en kundetilfredshet på over 80 poeng.
Det er meget imponerende, sier prosjektleder Pål Rasmus Silseth i Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI i en pressemelding.
Se også: De beste nettbutikkene
Storseier til bilforhandlerne
BMW topper oversikten over bedriftene som har de mest fornøyde kundene. På plass nummer to kommer Toyota-forhandlerne, som har vunnet kundetilfredshetsprisene hele 6 ganger tidligere. På plass nummer tre finner vi fjorårets nummer 2, Skoda, som dermed sikrer alle de tre øverste plassene til bilforhandlere.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger