Apples konsekvente linje med å ikke tillate reparasjoner av iPhone-mobiler får nå konsekvenser for Telenorkunder. Dette innebærer faktisk at kunder uten mobilforsikring må betale hele kostnaden ved å få en ny byttetelefon ved skade som ikke omfattes av garantien eller reklamasjonen, en regning som per dags dato ligger på mellom 2500 og 2800 kroner.Les mer om den rådyre iPhone-reparasjonen her.
Av denne grunn har mange kunder valgt å tegne mobilforsikring på sin iPhone: For en månedssum på 25 kroner vil du nemlig slippe unna med en egenandel på 300 kroner.
Denne ordningen har imidlertid kostet Telenor (og deres forsikringsselskap Gjensidige) dyrt, og fra og med i dag trekker de altså ut pluggen.
Denne e-posten fikk landets Telenorforhandlere i dag:
«Salg av Mobilforsikring til kunder som har iPhone må stoppes umiddelbart.
Årsaken til at salget må stoppes, er Apples policy rundt reparasjon av iPhone, som gjør at skadeoppgjørene blir uforholdsmessige dyre.
Dagens mobilforsikringsvilkår vil endres slik at forsikringen ikke lenger dekker iPhone.»
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger