Influenser Oskar Westerlin skapte bollebonanza forrige uke da han lanserte sin nye «trippel sjoko»-bolle. Vellykka markedsføring i sosiale medier gjorde at bollene ble revet vekk i butikker som Kiwi, Meny, Spar, Joker, Nærbutikken og Bunnpris.
Likevel får man ikke tak i bollen i hele landet og derfor lanserte Bakehuset Nord-Norge en Oskar Westerlin-inspirert bolle, meldte Nordlys forrige fredag.
- Vi ser på dette som verdens raskeste lansering, fortalte salgssjef Kjetil Myrbakk til avisa.
Sjokoladebollen med sjokoladesaus og sjokoladestrøssel fikk navnet «Sjokosjokk».
Bollevarianten ble solgt på Coop Obs på Langnes i Tromsø, men nå er det slutt.
- Vi fikk en telefon som gjorde at vi stoppet produksjonen av bollene, forteller produktsjef i Bakehuset Nord-Norge, Eigil Moe Johansen til Nettavisen.
Vi har vært i kontakt med Johansen som bekrefter at de har stanset produksjonen, men han ønsker ikke å si mer om saken overfor DinSide.
Westerlins manager, Vilde Kristine Darvik, kom med følgende kommentar til Nettavisen mandag:
- Vi reagerer på at noen kapitaliserer på et produkt vi har brukt lang tid på å utvikle, og utnytter markedsføringen Oskar har lagt ned enormt mye arbeid i, sier Westerlins manager, Vilde Kristine Darvik, til Nettavisen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger