Influenser Oskar Westerlin skapte bollebonanza forrige uke da han lanserte sin nye «trippel sjoko»-bolle. Vellykka markedsføring i sosiale medier gjorde at bollene ble revet vekk i butikker som Kiwi, Meny, Spar, Joker, Nærbutikken og Bunnpris.
Likevel får man ikke tak i bollen i hele landet og derfor lanserte Bakehuset Nord-Norge en Oskar Westerlin-inspirert bolle, meldte Nordlys forrige fredag.
- Vi ser på dette som verdens raskeste lansering, fortalte salgssjef Kjetil Myrbakk til avisa.
Sjokoladebollen med sjokoladesaus og sjokoladestrøssel fikk navnet «Sjokosjokk».

Får bollekritikk: - En utfordring
Bollevarianten ble solgt på Coop Obs på Langnes i Tromsø, men nå er det slutt.
- Vi fikk en telefon som gjorde at vi stoppet produksjonen av bollene, forteller produktsjef i Bakehuset Nord-Norge, Eigil Moe Johansen til Nettavisen.

Brødet som fjerner magefettet
Vi har vært i kontakt med Johansen som bekrefter at de har stanset produksjonen, men han ønsker ikke å si mer om saken overfor DinSide.
Westerlins manager, Vilde Kristine Darvik, kom med følgende kommentar til Nettavisen mandag:
- Vi reagerer på at noen kapitaliserer på et produkt vi har brukt lang tid på å utvikle, og utnytter markedsføringen Oskar har lagt ned enormt mye arbeid i, sier Westerlins manager, Vilde Kristine Darvik, til Nettavisen.