Butikkens råd: Vær tilgjengelig

For å bli invitert - må du la folk kunne få kontakt med deg. Dette er med andre ord ikke situasjonen å være knepen med hverken epostadressen, mobilnummeret eller hjemmeadressen din!

Stine Aulie hos Skabo i Paleet på Karl Johan.
Stine Aulie hos Skabo i Paleet på Karl Johan. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Vi inviterer gjerne stamkunder til å handle til reduserte priser i dagene før salget blir offisielt annonsert, sier Stine Aulie, butikkmedarbeider i Skabo, en eksklusiv herreklesforetning på Paleet i Oslo. Hun har jobbet i den eksklusive delen av klesbransjen i mange år ved siden av studiene sine.

- I tillegg vil vi gjerne tilby andre gode kunder rabatter i disse dagene. Enten noen vi kjenner igjen, eller noen som virker spesielt interesserte - eller eventuelt handler mye. Det handler om å bygge gode relasjoner til kundene, sier Aulie.

Men om man ikke er stamkunde - eller tilfeldigvis er i butikken og bruker masse penger i dagene før salget - hvordan kan man skaffe seg disse invitasjonene?- Endel av kundene som bestiller ting spesielt hos oss legger igjen kortet sitt, slik at vi kan ta kontakt når varene har ankommet. Disse vil selvfølgelig bli invitert. I tillegg spør vi gjerne faste kunder om de vil legge igjen kortet sitt for å motta informasjon fra oss i fremtiden.

Men om man ikke får forespørsel om å legge igjen visittkortet - er det akseptert å legge det igjen, eller spørre om man kan bli inkludert i mailinglister?- Selvfølgelig - men vi får ikke mange slike forespørsler, smiler Aulie. - Men de vi får - får vi oftest fra kunder som har spurt om andre ting først.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.