- Vi inviterer gjerne stamkunder til å handle til reduserte priser i dagene før salget blir offisielt annonsert, sier Stine Aulie, butikkmedarbeider i Skabo, en eksklusiv herreklesforetning på Paleet i Oslo. Hun har jobbet i den eksklusive delen av klesbransjen i mange år ved siden av studiene sine.
- I tillegg vil vi gjerne tilby andre gode kunder rabatter i disse dagene. Enten noen vi kjenner igjen, eller noen som virker spesielt interesserte - eller eventuelt handler mye. Det handler om å bygge gode relasjoner til kundene, sier Aulie.
Men om man ikke er stamkunde - eller tilfeldigvis er i butikken og bruker masse penger i dagene før salget - hvordan kan man skaffe seg disse invitasjonene?- Endel av kundene som bestiller ting spesielt hos oss legger igjen kortet sitt, slik at vi kan ta kontakt når varene har ankommet. Disse vil selvfølgelig bli invitert. I tillegg spør vi gjerne faste kunder om de vil legge igjen kortet sitt for å motta informasjon fra oss i fremtiden.
Men om man ikke får forespørsel om å legge igjen visittkortet - er det akseptert å legge det igjen, eller spørre om man kan bli inkludert i mailinglister?- Selvfølgelig - men vi får ikke mange slike forespørsler, smiler Aulie. - Men de vi får - får vi oftest fra kunder som har spurt om andre ting først.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger