Canon lover å rydde opp

Canon lover bot og bedring, men sier det ennå vil ta tid før alle kundene har fått det de har bestilt.

Publisert
Sist oppdatert

- Vi beklager selvsagt dette på det sterkeste, og jobber nå intenst med å rette opp i problemene, sier Ingar Taxt, produktsjef for skrivere og scannere i Canon Norge.

Taxt kan dessverre ikke love bedring med det aller første.

- Ved juletider var det 5.500 kunder som ventet på skrivere og digitalkameraer fra oss. Dessverre vil det ta et par måneder før alle har fått varene. Når vi lanserer nye skrivere til høsten, regner vi med å være kvitt leveringsproblemene, sier han.

Grunnen til leveringskrøllet? Ifølge Taxt er hovedgrunnen mye høyere etterspørsel enn ventet.

- Våre skrivere med mulighet til utskrifter på CD og DVD ble ekstremt populære over hele Europa i fjor. I Norge solgte vi for 100 millioner mer enn budsjettert. Oversalget var så stort at vi ikke maktet å øke produksjonen tilstrekkelig, sier Taxt.

- Men bør dette gå ut over kundene?

- Nei, det er selvsagt kjedelig. Men vi jobber hardt med saken, sier han.

Canon har forsøkt å spre varene ut slik at alle butikkene har fått noe. Selskapets distributører avgjør hvilke butikker - og dermed hvilke kunder - som får produktene de har bestilt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer