- Dårlig gjort

Sissel Austberg reagerer på mangelfull informasjon fra Telenor.

KRØLL: Det ble trøbbel da Telenor skulle oppdatere bredbåndsystemet. Bildet er ment som illustrasjson. Foto: Martin Gramnæs
KRØLL: Det ble trøbbel da Telenor skulle oppdatere bredbåndsystemet. Bildet er ment som illustrasjson. Foto: Martin Gramnæs Vis mer
Publisert

Telenor oppgraderte systemet for TV- og bredbåndsystemet til fiber i gata utenfor hos Sissel Austberg i Tønsberg. Det førte til at hun først mottok en faktura, noen dager seinere mottok hun enda en.

- Jeg tenkte hva i all verden, sier hun til DinSide.

Videre tok hun opp telefonen for å ringe å høre hva som hadde skjedd.

- Da fikk jeg beskjed om å slette den første fakturaen, men jeg reagerer på at de ikke klarer å gi beskjed om dette til kundene sine.

Da var svaret at de hadde så mange kunder, så det klarer de ikke, ifølge Austberg.

Ekstraregningen kom fordi hun ble fakturert for både det gamle og nye abonnementen, da oppsigelsen av det gamle abonnementet ble fakturert noen dager for seint.

Det var Tønsbergs Blad som omtalte saken først.

Reagerer

Austberg påpeker at de er mangel på informasjon hun reagerer på.

- Poenget er at det er en usportslig opptreden, sier hun.

Austberg forteller til DinSide at hun jobber med mennesker, og vet at mange sliter økonomisk.

Når alt går automatisk i nettbanken, i tillegg til at kundene ikke får beskjed kan det være vanskelig å oppdage den ekstra fakturaen, mener hun.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer