De gamle må bytte såpe!

Reklamebransjen ville fått et oppsving om eldremarkedet måtte bearbeides mer. Er du femti pluss? Føler du deg som en? Ta og bytt såpe!

Publisert
Sist oppdatert

Nei, heller ikke vi klarer å la være å kommentere senioraksjonen. Kalle Lisberg, Rolv Wesenlund & Co krever for en gang skyld ikke mer penger og enerom på sykehjem. De krever å få jobbe mer og de krever at det skal bli færre pene ungdommer på tv. Det første kravet innfrir vi med én gang. Bare jobb! Det andre er også lett, men det krever litt egeninnsats.

Smertefritt

Det eneste som skal til, er at alle eldre neste gang de er i butikken kjøper såpe, shampoo, oppvaskmiddel, tannpasta, frokostblanding, ost og melk av et annet merke enn det de hittil har brukt. Dette er i sannhet intet stort offer. Solidox og Colgate koster det samme, smaker det samme og virker like bra.

De eldre, om disse defineres som over 50, er selvfølgelig en stor og voksende gruppe med et høyt konsum. Men det har ikke vært rettet mye merkevarereklame mot gruppen, for det har vært alminnelig antatt at det uansett ikke nytter å få gamlingene til å bytte merke.

Fett og slapt?

Når du er 50, har du kanskje ikke løst alle livets gåter, men du vet hvilken tannkrem du bruker. Når de eldre ikke er i målgruppen for reklamen, som finansierer mesteparten av fjernsynssendingene, er de heller ikke målgruppe for programinnholdet. Det er derimot aldersgruppen 17-24, de unge og ubefestede tannkremsjeler, de som enda ikke har truffet sitt livsvalg av shampoo.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer