Tibber

- De graver sin egen grav

I går kom nyheten om strømselskapet Tibber endrer faktureringsrutinene, noe som har fått kunder til å rase.

BYTTET LEVERANDØR: Tidligere kunde Irene Øvland Ølstørn byttet fra Tibber etter beskjeden om at man må forhåndsbetale forbruket for halve oktober. Foto: Pernille Nilssen
BYTTET LEVERANDØR: Tidligere kunde Irene Øvland Ølstørn byttet fra Tibber etter beskjeden om at man må forhåndsbetale forbruket for halve oktober. Foto: Pernille Nilssen Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I går lanserte Tibber tre ting – mulighet til å endre forfallsdato, mulighet til å utsette å betale strømregninga i 30 dager gebyrfritt og ny faktureringsperiode der du betaler for strømmen til og med forfallsdato. Sistnevnte har fått flere til å reagere kraftig.

Tibber-kunder må på neste faktura betale for halvannen måneds forbruk: Det reelle forbruket i september, pluss det Tibber estimerer for halve oktober.

- De graver sin egen grav, mener tidligere kunde Irene Øvland Ølstørn.

Reagerer

- Det er endret faktureringsperiode som har fått mest oppmerksomhet i media, mens mottakelsen fra kunder er mer nyansert. Mange har allerede tatt i bruk de nye funksjonene, mens en del reagerer negativt, sier PR og kommunikasjons manager Gaute Haaversen-Westhassel i Tibber.

En av dem som har reagert negativt er Ølstørn som har vært en trofast kunde i over to år.

- Jeg visste ærlig talt ikke om jeg skulle le eller frese da det gikk opp for meg hva Tibber kommuniserte i den aktuelle e-posten, sier Ølstørn.

Hun forklarer til DinSide at hun måtte lese gjennom e-posten et par ganger ettersom hun trodde hun misforsto hva som faktisk sto der.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.