I går lanserte Tibber tre ting – mulighet til å endre forfallsdato, mulighet til å utsette å betale strømregninga i 30 dager gebyrfritt og ny faktureringsperiode der du betaler for strømmen til og med forfallsdato. Sistnevnte har fått flere til å reagere kraftig.
Tibber-kunder må på neste faktura betale for halvannen måneds forbruk: Det reelle forbruket i september, pluss det Tibber estimerer for halve oktober.
- De graver sin egen grav, mener tidligere kunde Irene Øvland Ølstørn.
Reagerer
- Det er endret faktureringsperiode som har fått mest oppmerksomhet i media, mens mottakelsen fra kunder er mer nyansert. Mange har allerede tatt i bruk de nye funksjonene, mens en del reagerer negativt, sier PR og kommunikasjons manager Gaute Haaversen-Westhassel i Tibber.
En av dem som har reagert negativt er Ølstørn som har vært en trofast kunde i over to år.
- Jeg visste ærlig talt ikke om jeg skulle le eller frese da det gikk opp for meg hva Tibber kommuniserte i den aktuelle e-posten, sier Ølstørn.
Hun forklarer til DinSide at hun måtte lese gjennom e-posten et par ganger ettersom hun trodde hun misforsto hva som faktisk sto der.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger