EPSI Rating la 23. november fram resultatene fra en ny måling av kundeopplevelsen med strømselskapene i Norge. Dette er den 12. studien i rekka, og baserer seg på dybdeintervjuer med drøyt 2300 personer og bedrifter rundt om i landet.
Meningsmålingen viser overordnet at kundetilfredsheten med strømselskapene faller markant fra i fjor, både i privat- og bedriftsmarkedet.
Høye strømpriser og stort mediefokus på selskapenes strømavtaler, har ført til at kundene i langt mindre grad enn før opplever at de har strømavtaler som tilpasset deres ønsker og behov, ifølge EPSI.
- Det har vært mye negativ oppmerksomhet knyttet til strømselskapene de siste årene. Våre undersøkelser viser blant annet at fire av ti opplever å bli lurt når de kjøper strøm, og da er det heller ikke spesielt overraskende at kundetilfredsheten er lav, sier forbrukerjurist Thomas Iversen i Forbrukerrådet til DinSide.
Her er kundene mest og minst fornøyde
For første gang har Tibber blitt fanget opp i EPSIs måling av norske strømselskap - og de går rett til topps. Tibber skårer betydelig høyere på alle parametere, og brorparten av alle deres kunder er svært tilfredse.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger